I augusti i fjol kunde vi berätta om hur Under Your Skin satsade på USA. E-handeln som startades av mor och dotter, Christina och Lovisa Hahn, har sett en rakettillväxt de senaste åren.
Nu meddelar man att omsättningen under fjolåret landade på 50 miljoner kronor, en ökning från 36 miljoner året innan. Resultatet avslöjas dock inte, men redan tidigare har man meddelat att 2023 inte skulle bli lönsamt.
Eftersom vi sett så pass mycket "traction" under 2023 har vi valt att investera i tillväxt, berättade Lovisa Hahn tidigare för Ehandel.
Nu står siktet inställt på 100 miljoner och planen är att nå breakeven under 2024. De senaste sex månaderna har man, som tidigare meddelats, gått in i USA och även släppt en rad nya produkter.
Framåt är ambitionen att fortsätta växa på den svenska marknaden, men också internationellt när man jämte USA nu lanserar i Polen. Ett land där svensk hudvård är väldigt uppskattad, skriver företaget i en uppdatering.
Förutom den egna e-handeln och företagets fysiska butik i Stockholm så finns företagets produkter även hos Apoteket och Apoteket Hjärtat. Man har även testat en popup på NK, något som fallit väl ut.
Under Your Skin hade en egen popup-butik på NK i höstas som genererade en fantastisk försäljning och långa köer.