År 2018 blev Resväskor.se utsedda till "Årets Nykomling" av Prisjakt. Då omsatte man 5,3 miljoner kronor och året efter var man en hårsmån ifrån att pricka 15 miljoner - dessutom lönsamt.
Sen slog pandemin till med full kraft och med ett sortiment som är beroende av människor i rörelse, så blev det ett tufft 2020. Men också en imponerande upphämtning under 2021 där man sålde för 15,8 miljoner.
Med restriktionerna ur vägen har dock affären, liksom svenskarna, flugit rejält under 2022. Omsättningen mer än dubblades och nådde 35,9 miljoner kronor. Resultatet, efter finansiella poster, ökade i sin tur från 897 000 till 6,8 miljoner.
Under 2022 togs restriktionerna till följd av Covid-19 bort, vilket bidrog till ett ökat intresse för reserelaterade produkter, skriver man i sin årsredovisning.
Den Stockholmsbaserade e-handlaren vill bli "det självklara valet för alla reserelaterade inköp online" och inte bara hemma i Sverige. Under 2022 hann man nämligen med att ta sig in i ytterligare ett grannland. Man finns sedan tidigare även på den finska marknaden med sin e-handel.
I början av året lanserade företaget en dansk webbutik. Ledningen jobbade fortsatt med investeringar för att effektivisera processer och öka sin kundnöjdhet, skriver bolaget.
LÄS ÄVEN: Tuff resa för Resväskor.se – nu vänder det: ”Extremt hård kris”