En idé som tog grundarna Karin Rehnberg och Cathrin Fogelberg till tvprogrammet Draknästet på SVT1.
Fyra av fem investerare blev intresserade. Totalt samlade duon in 600 000 kronor för 3 procent av bolaget, till 20 miljoner kronor i värdering, enligt den preliminära överenskommelsen. Pengarna kommer skjutas in i två omgångar. 300 000 kronor direkt och lika mycket till ska komma in längre fram.
Grundarna har jobbat med satsningen sedan våren 2023, och på drygt ett år har de skapat prototyp och fått en första investering från Antler Nordic Fund. De har även hunnit lansera lösningen, onboardat kunder och börjat skala upp.
Idag har de cirka 300 registrerade kunder och samarbetar med tre aktörer – Scouterna, Bröllopsbruket och EkoLeko. Revive Retail ska dessutom ha signat avsiktsförklaring med tre av de största e-handlarna i Norden, vilka det är vill man dock inte avslöja ännu.
Nu är planen att växa lösningen på hemmamarknaden, främst inom segmenten kläder, friluftsartiklar, barnartiklar och heminredning. Företaget planerar att utforska den nordiska marknaden härnäst, men siktar mot en global verksamhet. Ett annat mål är att resa kapital under 2025.
Karin Rehnberg, vd för Revive Retail, har mer än 15 års erfarenhet av hållbarhet, e-handel och teknisk affärsutveckling bland annat från H&M-gruppen. Cathrin Fogelberg, som bär titeln CPO, är ingenjör från KTH och har arbetat lika länge inom B2B-lösningar, servicedesign och UX.