ANNONS

Den osynliga faran: Är din marknadsföring för tråkig?

Tina Nelson
Experten reder ut problemet.

En oroande trend sprider sig inom digital marknadsföring, varnar Tina Nelson, Product Strategy Director på Optimizely. Allt fler marknadsförare väljer en "säker" väg med generiskt innehåll som fungerar hyfsat i alla kanaler, men som saknar spets och därmed misslyckas med att verkligen engagera.

Marknadsförare tar det säkra före det osäkra genom att välja innehåll som de vet kommer att få ett okej mottagande i alla kanaler. Men det sker på bekostnad av den riktiga wow-upplevelsen, säger Tina Nelson.

Fenomenet kallas "Blandification" – en urvattning av kommunikationen som gör kampanjer slätstrukna och ineffektiva.

ANNONS
ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Just nu
3 mån för 99 kr

Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!

Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.