Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Delitea om succéåret: “Jäkligt skoj” - har flyttat till nytt lager

Michael Gegerfeldt, vd
Bor ihop med Widforss och Babyland
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

I går rapporterade vi om hur e-handlaren Delitea hade levererat fina siffror under fjolåret. Delikatessbutikens omsättning är nu uppe i 63 miljoner kronor med förbättrad lönsamhet, om än fortsatt negativt på sista raden. Tillväxten landade på 23 procent.

De senaste åren har fyllts av negativa nyheter om utvecklingen inom e-handel, särskilt inom livsmedelsbranschen. Därför är det jäkligt skoj att vi kan visa upp den fina tillväxt vi haft samtidigt som vi förbättrat lönsamheten och skapat tydligare profil mot en butik som erbjuder mat som skapar glädje. Delitea har ett fantastiskt fint team som fokuserat på rätt saker, kommenterar nu företagets vd Michael Gegerfeldt siffrorna.

ANNONS

Som vi berättade igår så har företaget sett över sortimentet och Michael Gegerfeldt berättar att man samtidigt utökat inom fokusområdena.

Vi har breddat sortimentet inom de områden där vi ser störst tillväxtpotential, samtidigt som vi har avslutat större kategorier som inte passar in i vår framtidsvision.

En breddning som alltså gett positiva effekter på siffrorna. Delitea meddelar nu också att man flyttat till ett nytt lager i Morgongåva, under 2024, för att kunna fortsätta sortimentsarbetet.

Det nya lagret kommer inte bara att möjliggöra snabbare och mer effektiva ut- och inleveranser, utan också ge utrymme för att ytterligare bredda sortimentet och förbättra kundupplevelsen, berättar logistikchefen Albin Wijana.

Verksamheten återfinns nu i en ny större anläggning i Morgongåva som delas med nätbutikerna Widforss och Babyland.

Dela artikeln: