"Flera nya e-handelssajter"
Mer exakt har rörelseresultatet backat från tidigare 67 200 kronor, till -186 600 kronor under det senaste året. En vändning som ska ha att göra med satsningen på ett antal lokalanpassade e-handelssajter.
Vi har lagt ner mycket tid och pengar på att expandera i nya länder med språkanpassade sajter. Under året har vi lanserat i Tyskland, Nederländerna, Danmark och Spanien. Vi har även investerat i att effektivisera lager och logistik samt utvecklat vår webbshop.
Det som drivit bolagets tillväxt är "framgångsrik marknadsföring och produktutveckling", enligt rapporten.
Det har både blivit svårare och dyrare att nå ut men vi har under året testat många olika sätt och börjar hitta vad som passar oss och vår målgrupp bäst. Vi har haft lyckade produktlanseringar och känner att vi nu har en stabil grund i vårt utbud av smycken.
"Vår bästa månad någonsin"
I en tidigare intervju i september har bolaget berättat att man fortfarande ser effekten av flera samarbeten med influencers. De ska ha hjälpt Cielo Crystals att nå en bredare publik och att man också har återinvesterat en stor del av sin inkomst för att fortsätta växa företaget.
Vad har ni för mål för det innevarande räkenskapsåret?
Vi kommer att fokusera på tillväxt i de länder som vi har gått in i och har redan sett en stor ökning under Q4, med både nya och återkommande kunder i dessa länder. Det känns jättekul, säger Jimmy Lundström och tillägger:
Vi ser redan en bra start på det nya räkenskapsåret där november varit vår bästa månad någonsin och december ser ännu bättre ut, så vi hoppas och tror på fortsätt tillväxt och att vända tillbaka till vinst.