ANNONS

De tar nästa kliv i sin e-handelssatsning

ANNONS

I mars mĂ¥nad började Mikael Andersson sin nya tjänst som e-handels- och marknadschef pĂ¥ Dogman. I denna roll ska han leda Dogmans satsning pĂ¥ e-handel.

Mikael kommer senast frĂ¥n en roll som e-handelschef pĂ¥ Bergendahls Food AB & City Gross. Där har han under nästan tre Ă¥rs tid drivit City Gross e-handel och utvecklat dess plattform och deras konsumenterbjudanden.

PĂ¥ Dogman kommer han att ansvara för hela marknadsmixen samt utveckla Dogmans varumärke och e-handelserbjudande för bĂ¥de B2B och B2C kunderna. Här ingĂ¥r även det etablerade hästvarumärket Jacson. Dogman är i början pĂ¥ en ny resa med att etablera fler säljkanaler och nĂ¥ fler kunder pĂ¥ en växande djurmarknad, där belöning och tillbehör är stora artiklar.

Jag kommer pĂ¥ Dogman att jobba med helheten och med att förflytta varumärkena Dogman.com och Jacson till en större och bredare mĂ¥lgrupp och publik. En viktig del i detta är att säkerställa att alla internt drar Ă¥t samma hĂ¥ll och att vi etablerar ett tredje val för vĂ¥ra kunder som inte har tillgĂ¥ng till Dogmans egna fysiska butiker, Dogmans fackhandelsĂ¥terförsäljare eller närheten till en Dogmansäljande dagligvarubutik, säger Mikael Andersson.

Pierre Olofsson, som är VD pĂ¥ Dogman, är väldigt nöjd med rekryteringen och har en väldigt positiv bild av framtiden.

Som bransch ser jag positivt pĂ¥ framtiden. Ă„ven om det är fler aktörer än nĂ¥gonsin som vill ha en del av tĂ¥rtan sĂ¥ har Dogman kanske det absolut starkaste utgĂ¥ngsläget med vĂ¥ra 55 Ă¥r i branschen. LĂ¥nga stabila leverantörsrelationer och en logistik i toppklass är nĂ¥gra av vĂ¥ra styrkor för att nämna nĂ¥got. Detta tillsammans med vĂ¥rt starka varumärke och kunniga medarbetare gör oss hoppfulla inför framtiden. Mikael har en erfarenhet och kunskap vi tidigare inte haft i bolaget och kommer tillföra mycket inom det digitala arbetet och med sitt ledarskap, säger Pierre.

E-commerce Recruit