Slaget om Stockholms skärgård hettar till ytterligare. Efter Mathems framgångar ute på öarna gav sig nyligen Picsmart in på samma marknad. Och nu vill även Foodora ta en bit av kakan - med hjälp av sina dark stores.
Till en början kommer man att leverera med hjälp av vattenskotrar och ribbåtar, något man redan testat i augusti i samarbete med Swe-Pelago. Men till skillnad från konkurrenterna tar man även sikte mot skyarna.
Drönare är något som vi kommer testa, ber att få återkomma med information kring det. Vi kommer testa olika innovativa lösningar löpande, avslöjar foodoras presskontakt Johanna Lindskog Lindell i ett mejl till tidningen Skärgården.
Att erbjuda snabba skärgårdsleveranser verkar onekligen ha blivit ett allt viktigare affärsområde för fler och fler aktörer. Men det ska inte bara gå undan. Det ska helst av allt också ske så hållbart som möjligt.
Hållbarhet är såklart något som vi väger in i all vår affärsutveckling. Våra leveranser med vattenskotrar och ribbåtar är just nu ett test, som vi kommer utvärdera och utveckla, säger Johanna Lindskog Lindell.