ANNONS

De stänger e-handeln på Black Friday - "bjuder på kostnaden"

Sofia Hagelin och Jenny Odqvist

Uppmuntrar till annan konsumtion.

ANNONS

I morgon kommer varumärket och e-handlaren Woolpower stänga nätbutiken. Anledningen är att man vill motverka överkonsumtion.

Det ska vara femte året i rad som företaget dissar Black Friday men i år testar man samtidigt ett nytt grepp. Och det sker tillsammans med begagnat-marknadsplatsen Tradera.

Under parollen "Sprid värmen vidare" går Woolpower nu samman med Tradera och bjuder på annonskostnaden för dem som väljer att sälja sina begagnade Woolpower-plagg, skriver företagen i ett pressutskick.

Samtidigt som man säger nej till rea-festen så öppnar man alltså för begagnatförsäljning.

När du av någon anledning inte längre kan eller vill använda ditt plagg, så kan det fortsätta att värma någon annan. Vi producerar funktionella plagg med en tidlös design, vilket också underlättar för att sälja plaggen vidare. Så länge plagget är helt kvarstår både funktionen och komforten, säger Jenny Odqvist, produktchef på Woolpower.

Under Black Friday, alltså imorgon, ska Woolpowers hemsida visa upp de begagnade plaggen som läggs ut istället för den vanliga e-handeln. Och inte helt oväntat så är Tradera väldigt positiva till initiativet.

Vi är glada över att se företag som Woolpower utöka sin cirkulära satsning och aktivt uppmuntra sina kunder att återbruka mer. Genom att erbjuda en digital mötesplats för begagnade Woolpower plagg på Tradera skapar vi tillsammans möjligheter för fler plagg att leva längre, säger Traderas kommunikationschef Sofia Hagelin.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap