ANNONS

De slog 70 miljoner - "står för cirka 70 procent av omsättningen"

Alexander Hosby

"Ser fram emot ett starkt avslut på 2022".

ANNONS

Flowlife, som bland annat säljer massagepistoler, hade en tuff start på pandemin. En omställning mer mot egen e-handel skulle dock rädda livhanken och när 2020 var till ända så kunde man stoltsera med en rejält ökad omsättning och resultat. Totalt sålde e-handlaren för 42 miljoner kronor det året.

LÄS ÄVEN: Närmade sig konkurs men vände – ökade istället 220 procent

Hur har då e-handeln fortsatt att utveckla sig? Nu har siffrorna trillat in för 2021 och även om ökningen är lägre, så är det en bra tillväxt och omsättningen men nådde i fjol.

Försäljningen landade på 70 miljoner kronor och man är fortsatt lönsamma med ett rörelseresultat på 5,3 miljoner kronor. Bolaget växte alltså med runt 65 procent i fjol.

Är ni nöjda?

Vi är mycket nöjda med bokslutet. Att fortsätta öka i den takt vi gör känns som ett kvitto på, att det tydliga fokus som vi haft på kundupplevelsen och att ta fram kvalitativa produkter, verkligen gjort skillnad! säger Alexander Hosby, Head of Public Relations på Flowlife.

Alexander Hosby avslöjar också att det är den egna e-handeln som står för en majoritet av omsättningen.

Vår egna e-handel går bra och står för cirka 70 procent av omsättningen, vilket också känns fantastiskt. Det är i vår egna e-handel som vi verkligen kan lägga krut på köpupplevelsen och få den att kännas så bra som möjligt för våra kunder.

Flowlife ska dock inte vara immuna mot omvärldsläget, även om man nu alltså tagit sig igenom pandemin med bravur. Nu satsar man bland annat på att stärka sitt varumärke.

Världsläget har precis som för andra e-handlare, även påverkat oss och våran tillväxt. Vårt initiala mål för i år har varit, och är fortsatt att bygga varumärke, för att bredda vår position på marknaden. Med det vi åstadkommit, ser vi fram emot ett starkt avslut på 2022, säger Alexander Hosby.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se