Mer exakt landade intäkterna på 153,7 miljoner kronor, varav e-handeln står för 126 miljoner kronor. Rapunzel of Sweden AB är nämligen den del av koncernen som står för e-handeln.
Bolaget är ett dotterbolag till Rapunzel of Sweden Holding. Det omsatte nära 160 miljoner konor, en sänkning med nio miljoner jämfört med året innan. Rörelseresultatet ligger kvar på förlustsidan, men har förbättrats. Det gick från -4,5 miljoner 2022 till -4 miljoner 2023.
Framtida utveckling
Under 2024 är intentionen att fortsätta utveckla och expandera Rapunzel of Sweden, skriver man i årsrapporten.
Fokus kommer att ligga på att öka försäljningen på den tyska marknaden samtidigt som man ska återhämta försäljningen på hemmamarknaden.
Strategin är även att expandera på nya marknader, med fokus på Nederländerna.
Företaget har dessutom påbörjat ett långsiktigt arbete med fokus på miljö och mänskliga aspekter.
Genom att integrera hållbarhetsprinciper i verksamhetsbeslut strävar företaget mot att minimera påverkan på miljön samtidigt som det främjar välmående och rättvisa.