Hubso, som står bakom flera kända influencers e-handelssatsningar och varumärken, rapporterar nu siffrorna för fjärde kvartal i fjol. Inte oväntat ser det ganska ljust ut.
LÄS ÄVEN: Bolaget bakom svenska influencers e-handelssatsningar
Hubso Group har nu genomfört årets fjärde kvartal, vilket alltid är extra intensivt med både jul och Black week, kommenterar Hubsos vd Josefine Abrahamsson, och tillägger:
Vi har även under Q4 haft den omsättningsmässigt starkaste perioden historiskt sett, men det är inte färdigväxt på långa vägar.
Omsättningen växte med 77 procent, jämfört med sista kvartalet 2019, och landade på 12,1 miljoner kronor. Antal order steg samtidigt med 100 procent till 18 000. Rörelseresultatet sammanfattas till 1,7 miljoner kronor. Detta för Hubsos verksamhet, koncernen som helhet innefattar även några andra verksamheter.
Vårt Q4-EBITDA om 1,7 miljoner kronor är de bästa kvartalet som bolaget någonsin har presterat, säger Josefine Abrahamsson.
Hubso talar, precis som många andra, om en snabbspolning framåt i tiden för hela digitaliseringen och retailbranschen. Det starka resultatet i fjärde kvartalet gör även bolaget lönsamt på helårsbasis då man summerar vinsten till 0,5 miljoner kronor.
Inför 2021 har vi även rustat för att kunna lansera ett varumärke som primärt kommer att riktas mot en mer internationell publik. Hubso kommer då att ta ytterligare ett steg mot en större volym av affärer utanför Norden och etablera inte bara nytt varumärke utan även se till att lansera och växa våra befintliga, på nya marknader, säger Josefine Abrahamsson.