Mood är en perfekt plats då det centrala läget och målgruppen är helt rätt för oss. Butiken blir en förlängning av vårt varumärkes vision: att erbjuda autentiska lyxvaror med fokus på hållbarhet och kvalitet.
A Retro Tale, grundat 2017, har snabbt blivit Nordens största aktör inom secondhandlyxvaror. Med fokus på hållbarhet och äkthet verifieras varje produkt av experter.
Helena Sahlborn, centrumchef i Mood, välkomnar A Retro Tale till kvarteret:
Deras koncept ligger helt rätt i tiden, kompletterar vårt utbud och erbjuder något som verkligen inspirerar våra besökare. Det är ett fantastiskt tillskott till vår mix av butiker och stärker vår position som en destination för både shopping och upplevelser, säger hon.
I den nya butiken kommer kunder kunna utforska och köpa utvalda varor från A Retro Tales sortiment, samt lämna in varor till försäljning.
Efter att ha säkrat investeringar från bland annat H&M Group Ventures under 2023, omsatte bolaget över 100 miljoner kronor under 2024 och fortsatte att vara lönsamma. Detta meddelas i samband med butikssatsningen.
LÄS ÄVEN: H&M:s nya secondhand-satsning - växer med 80 procent på nätet
A Retro Tale, som hittills fokuserat på e-handel, planerar nu att öppna fysiska butiker som svar på den ökande efterfrågan från kunder som vill uppleva produkterna personligen.