ANNONS

De ska utse Årets Influencer: “Vår bransch är i ständig förnyelse”

"Lyfta fram och hylla personerna bakom".

ANNONS

Vår systersajt Influens.se håller just nu på att planera det spännande branscheventet Influencer Marketing Summit. En sammankomst där det även ska delas ut flera priser. Bland annat ska Årets Influencer utses, något som gissningsvis inte är helt lätt.

Nu har juryn avslöjats som ska se till att rätt person får rätt pris. Ruby Jankkila, juryordförande, kommenterar:

Vår bransch är i ständig förnyelse och Influens Awards ska hedra strategiska, innovativa och kreativa kampanjer samt samarbeten som nått ut till målgrupper på de mest effektiva sätten där vi vill lyfta fram och hylla personerna bakom, säger hon i ett pressutskick.

Utöver Ruby så har följande profiler anslutit till Influens Awards jury.

  • Hanaw Rashid – Digital strateg
  • Stina Lönnkvist – Co-founder Hello Mantle
  • Andrea Lundin – Head of influencer marketing Björn Borg
  • Hanna Frilund – Head of influencer marketing Anyfin
  • Amanda Brohman – Comunity Strategist, Nord DDB
  • Emanuel Karlsten – Journalist och mediaexpert

Ytterligare priser som ska delas ut är Årets Instagramkonto, Årets Tiktokkonto, Årets Youtubekanal, Årets Initiativ och Årets Nykomling. Det finns även tre priser som man kan nominera till och dessa är Årets Byrå, Årets Kund och Årets Kampanj.

Vi i juryn tycker att de här kategorierna fångar den bredd och påverkanskraft som finns i influencer marketing just nu och hos de personer som är med och bidrar till branschens utveckling, säger Ruby Jankkila.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se