Black Week Àr hÀr. Det betyder att en rad e-handlare nu har dragit igÄng sina Black Friday-kampanjer. En del företag vÀntar dock till senare i veckan med att sÀtta igÄng sina reor. Ett av dem Àr Sportamore, som nu gÄr ut och berÀttar vad de hoppas att Ärets köpfest ska medföra.
Och förvÀntningarna Àr knappast lÄgt stÀllda. Sportamore förbereder sig för den största köpdagen i bolagets historia. Bland annat vÀntar sig företaget fem gÄnger sÄ mÄnga besökare som en normal fredag och bolaget har under den senaste tiden lagt ner arbete pÄ att stresstesta alla sina system.
Det sker en stor förflyttning till e-handel och pÄ Sportamore förvÀntar vi oss nytt besöksrekord pÄ Black Friday. Vi rÀknar med att sÀlja 20 procent fler varor Àn förra Äret, sÀger Sportamores vd Johan Ryding i ett pressmeddelande.
"Ett speciellt Black Friday-sortiment"
Förra Äret sÄlde Sportamore sex tights i minuten under Black Friday och pÄ det stora hela har företaget en ganska god uppfattning om vilka varor som brukar vara eftertraktade i samband med kampanjen.
Kunderna vÀntas klicka hem bland annat alpinutrustning, skor och sportklockor.
Inför 2019 har vi planerat inköpen under en lÀngre tid och förbÀttrat samarbetet med vÄra leverantörer för att bÀttre kunna möta kundernas efterfrÄgan. Vi har skapat ett speciellt Black Friday-sortiment med kraftigt rabatterade priser, sÀger Johan Ryding.