ANNONS

Ska nå miljarden - nu kliver H&M in: "Kan kapitalisera på det"

Erik Lagerblad (H&M) och Erica Sandelin Ekelund (Voyado)
"Verkligen imponerade".

Voyado, svenskgrundade tech-bolaget som jobbar med retailers, e-handlare och varumärken, har fått in H&M-gruppen som ny minoritetsägare och strategisk partner.

LÄS ÄVEN: Hon blir ny VD för Voyado: "Siktet inställt på en miljard"

Företagets SaaS-plattform används till att bland annat "skapa personliga kundupplevelser och effektivisera kommunikationen för att driva lönsam försäljning".

Voyado har en långvarig relation med H&M, som har varit kund sedan många år.

Vi är verkligen imponerade av Voyados resa hittills. Efter att ha implementerat deras lösning globalt har vi själva kunnat se vilken skillnad den gör när det gäller att skapa värde i stor skala. Därför känns det helt rätt för H&M-gruppen att fördjupa vårt partnerskap genom en investering, som ytterligare kommer att stödja Voyados framtida tillväxt och stärka deras erbjudande till andra kunder, säger Erik Lagerblad, Head of H&M Group Ventures.

H&M:s globala närvaro och erfarenhet inom e-handel ska bidra till att öka utvecklingen av Voyados plattform, för att bättre "möta de snabbt förändrade konsumentbeteendena".

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se