ANNONS

De satsade på annonslänkar – så gick det sen

Malin Josefsson Lindquist och Anna Cronqvist
ANNONS

Ville öka intäktsmöjligheterna för influencers.

De kallade influencers för “framtidens e-handlare” och såg möjligheter i affiliate-marknadsföringens comeback. Influens har tidigare skrivit om Esther’s vision om att öka intäktsmöjligheterna för influencers, men hur går det för det egna bolaget? Enligt Breakit visar det senaste bokslutet på minskade intäkter och ökad förlust.

Nettoomsättningen backade från 73 000 kronor 2022 till 25 000 kronor 2023. Samtidigt fortsätter förlusten av öka, från 1,3 miljoner kronor till 2,1 miljoner kronor. Bolaget, som grundades 2021, har tagit in 6,23 miljoner kronor av investerare och har hittills fokuserat på att skala och marknadsföra verksamheten samt utveckla sitt produktutbud.

Sofie Magnusson
sofie@influens.se