ANNONS

De säljer e-handlaren för fem gånger insatsen - får ut 400 miljoner: "Kul för oss"

Elisabet Sandström, vd på Miss Mary och Sofia von Schéele, från Scope Capital (Foto: Miss Mary/Linkedin)
"Trodde att det skulle finnas ännu fler intressenter".

Det svenska underklädesmärket Miss Mary of Sweden har under de senaste åren upplevt en stark tillväxt. Nu står det klart att majoritetsägaren, investeringsbolaget Scope Capital, säljer sitt innehav i företaget till det tjeckiska riskkapitalbolaget Hartenberg Holding. Det skriver Breakit.

Miss Mary, som grundades 1957 i Borås, har utvecklats från ett lokalt företag till ett internationellt erkänt varumärke inom damunderkläder. Företaget har specialiserat sig på att erbjuda underkläder för kvinnor med större byst och har lyckats bygga upp en lojal kundkrets både i Sverige och andra länder.

LÄS ÄVEN: Postordern som blev en e-handelssuccé: "Livsomvälvande"

Under 2023 omsatte Miss Mary 430 miljoner kronor och redovisade ett rörelseresultat före av- och nedskrivningar på 45 miljoner kronor. Den egna e-handeln står för mer än 75 procent av omsättningen, vilket vittnar om företagets framgångsrika digitala strategi.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se