I går kunde vi berätta att Power, som tog över Mediamarkts butiker i Sverige, haft en riktig försäljningsfest och rakat hem 30 miljoner kronor redan innan lunch på premiären.
Nu har man summerat den fullständiga försäljningen under den första försäljningsdagen från de tre största varuhusen. Den landade på inte mindre än 71 miljoner kronor.
71 miljoner kronor på en dag, det är helt galet och vi kunde inte ha fått en bättre start på veckan. Att vi dessutom når ett sådant exceptionellt resultat trots att vi befinner oss mitt i en pågående lågkonjunktur är ytterligare ett bevis på att svenskarna gärna gör smarta klipp när de väl shoppar, säger Robert van Toor, vd för Power Sverige, i ett uttalande.
Det som gick allra bäst, sett till omsättning, var tv-apparater. Men svenskarna var också sugna på bärbara datorer, elscootrar och robotdammsugare. Kanske passade man på att fynda tidigt inför julen.
Jag skulle inte bli förvånad om en hel del svenskar hittar en tv eller elscooter under julgranen i år. Kampanjpriserna fortsätter hela veckan så det finns fortfarande tid för tomten att fynda julklappar till riktigt låga priser, säger Robert van Toor.
Den som missade den stora premiären kommer dock att få en chans till. Efter att de tre stora varuhusen haft sin tid i rampljuset är det nämligen dags för de övriga 26 varuhusen att göra sin jungfrusegling. Det kommer att ske med start fredagen den 13 oktober.
Vi hade köer utanför Power Barkarby, Heron City och Högsbo från tidig morgon till sen kväll, och produkterna flög av hyllorna. Efter den här rivstarten tror och hoppas jag att kunderna känner att det är till oss på Power man ska åka för att få den bästa servicen tillsammans med riktigt bra priser. Nu längtar vi efter den 13 oktober när vi bjuder in till fest i hela landet. Grattis Sverige, nu är Power här på riktigt, avslutar Robert van Toor.