Brandsdal Group, som står bakom Cocopanda och norska Blivakker, rapporterar en försäljningsökning över förväntan under årets säljfest.
Vi är mycket nöjda med Black Friday i år. Vi har nått ett nytt rekord med en tillväxt på 20 procent, jämfört med det 2018 som också var ett rekordår. Totalt för hela Brandsdal Group sålde vi 180 000 produkter endast på Black Friday, säger Lene Johansen, försäljnings- och marknadschef på Brandsdal Group till vår norska systersajt Ehandel.
De två handelsfesterna, Cyber Monday och Black Friday, är både Cocopandas och Blivakkers viktigaste högtider under året. Men Brandsdal Group lägger minst lika mycket fokus på sitt företag internt som externt. Bolaget firade Black Friday med en julfest och följde försäljningssiffrorna live.
Det behövs ett extremt stort arbete för att skapa engagemang och möta kundernas förväntningar. Då är det riktigt roligt att kunna avsluta en så fantastisk vecka med "Ugly Christmas Sweater"-party där vi under kvällen följer siffrorna samt tar med oss våra Facebook-fans i urvalet av den fulaste tröjan, säger Lene Johansen.
Våra livesändningar i vår Facebook- och Instagramkanal var i år välbesökta i alla länder och vi fick enormt mycket positiv feedback från våra kunder.
LÄS ÄVEN: Finska strejken slår mot svenska e-handlare: ”50 procent ned i sälj”
Trots att Black Week inleddes med transportstrejk i Finland som inte var över förrän på onsdag morgon meddelar den internationella koncernen att strejken inte ställde till med några större problem.
Bortsett strejken i Finland gick hela veckan smärtfri och med full drifttid, säger Lene Johansen och fortsätter:
Värt att nämna är att vi var klara med alla varor, som såldes under Black Week i Norge, den 1 december. Så alla våra kunder kommer därför kunna få sina varor levererade omgående. Jag är enormt imponerad över det arbete som vår lager- och logistikavdelning levererar. Vi hade inte heller några driftstopp i våra system från vår interna IT-avdelning som levererar med högsta precision gång på gång. Den här veckan är verkligen resultatet av lagarbete sträckt över alla avdelningar.
När vår systersajt pratade med Lene Johansen under förmiddagen igår, under Cyber Monday, kunde hon avslöja att försäljningssuccén fortsätter.
Hittills har vi en start som visar en 50 procentig ökning mot Cyber Monday förra året, så det ser mycket lovande ut.