ANNONS

De prisades som handelns bästa: "Känns extra viktigt"

Desenios VD Fredrik Palm, Vanbruuns VD Victor Halvarsson, Elgigantens VD Niclas Eriksson och Peder Apelgren, CDO på Clas Ohlson

"Kul och energigivande".

ANNONS

Elgiganten, Desenio och Vanbruun tog hem tre förstaplatser i tre olika kategorier och Clas Ohlson tilldelades första pris i två andra kategorier under årets detaljhandelsgala Retail Awards 2020.

Smyckesföretaget Vanbruun blev "Årets E-handel" och posteraktören Desenio "Årets Tillväxtföretag".

Jakten på en förlovningsring blev en affärsidé. I dag är Vanbruun en självklar destination för blivande brudpar och andra i jakt på smycken. Kundservice är en paradgren där det handlar om så mycket mer än bara själva produkten, säger Victor Halvarsson, grundare och vd på Vanbruun, i ett pressmeddelande.

Elgiganten kammade hem utmärkelsen "Årets Arbetsgivare", något som gjorde elektronikjättens vd, Niclas Eriksson, lite extra stolt.

Vi är oerhört glada och stolta över den här fina utmärkelsen. Medarbetarna är vår viktigaste tillgång. Det är de som gör skillnaden för kunden och därför måste det som är viktigt för dem också spegla företagets prioriteringar. Vi vill vara en arbetsplats där man utvecklas, blir sedd och ingår i en härlig gemenskap.

Med det sagt gillar vi också att fira våra framgångar och detta är definitivt något vi kommer att fira tillsammans.

Clas Ohlson utsågs till både "Årets Butikskedja" och "Årets Omniupplevelse" - med motiveringen: ”Clas Ohlson visar att det går att förnya ett väl inarbetat företag".

Att bli Årets Butikskedja betyder otroligt mycket för oss. Det speglar hur vi möter våra kunder i butik och online, hur vår kunskap om de produkter vi säljer skapar mervärde, samt vår utveckling av nya spännande servicekoncept. Jag är stolt över våra fantastiska medarbetare och hur vi tillsammans arbetar för att förenkla våra kunders vardag och erbjuder lösningar för varje hem, säger Johannes Åverling, operativ chef, Clas Ohlson Sverige.

Det känns otroligt kul och energigivande. Det är en otroligt spännande resa vi är inne på och jag är så stolt över att vi utsetts till Årets Omniupplevelse, tillägger Peder Apelgren, Chief Digital Officer på Clas Ohlson.

Totalt fanns det 39 finalister och 13 vinnare i olika kategorier. Galan arrangeras av Svensk Handel och branschtidningen Market.

Jag vill rikta ett stort grattis till alla fantastiska vinnare som varje dag bidrar till att göra den svenska handeln lite bättre. I dessa tuffa och turbulenta coronatider känns det extra viktigt att få hylla några av de många stjärnor som skiner på den svenska retail-himlen, säger Karin Johansson, vd på Svensk Handel.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap