Svenska Designpriset är en prestigefylld tävling, där man uppmärksammar och prisar svensk desgn och kommunikation. En av kategorierna är "Digitalt – E-handel" och där gick priset i år till Houdini Sportswear, vars e-handel är framtagen av digitalbyrån Cloud Nine och lanserades tidigt i maj i år.
”Det här är en fin start för oss i vår digitala resa. Genom en ny plattform och ett nytt utseende kan vi förbättra upplevelsen för våra besökare och kunder och bättre få fram vår vision, innovationer och cirkulära arbete”, sa Lina Skoglund, projektledare E-Com på Houdini Sportswear, då.
Nu, nästan ett halvår senare kan de alltså titulera sig guldmedaljörer. De knep titeln framför Kolmården, som tilldelades silvermedaljen.
”För detaljer som tål att synas i sömmarna och en helhet som känns skräddarsydd för målgruppen”, lyder juryns motivering till Houdinis guldmedalj.
"Otroligt stolt"
Noterbart är att Cloud Nine hade två e-handelssajter nominerade, då även Vålamagasinet var med och tävlade om årets designpris.
Jag är otroligt stolt och glad för dessa två fina nomineringar. Något som verkligen visar vikten av ett starkt samarbete kund och byrå tillsammans. De är två väldigt olika e-handlare, men som båda bygger på starka samarbeten och gemensamma mål. Detta är verkligen två flugor i en smäll, säger Camilla Sundberg, Creative Director på Cloud Nine, i ett pressmeddelande.