ANNONS

De omsatte 15 miljoner under Black Week: "Magisk känsla"

Jesper Wadsten och Fredric Westerdahl

Sov över på kontoret för att hinna med orderruschen.

ANNONS

15 miljoner i omsättning på en enda vecka. Det var vad e-handelsföretaget Zidcore fick till i samband med årets Black Week.

Företaget, som bland annat driver nätbutikerna Lastexperten.se och Träningsmaskiner.com, hanterade under veckan 3 500 order. Omsättningen på 15 miljoner innebar en Black Week-tillväxt på nästan 40 procent jämfört med motsvarande vecka förra året.

Hela helgen var en jätteinsats från alla anställda där de som inte bor nära kontoret eller lagret valde att sova över på kontoret under kampanjen. Minnena från när man åkte iväg på turnering och sov över i skolsalarna när man var liten kom tillbaka. En magisk känsla, säger Jesper Wadsten produktchef på Zidcore, i ett uttalande från företaget.

En teamkänsla "utöver det vanliga"

Tack vare personalens heroiska insats lyckades Zidcore leverera ut 70 procent av beställningarna inom 24 timmar. Dessutom var företagets växel och chatt öppen dygnet runt och medarbetarna lyckades leverera svarstider inom 20 minuter oavsett kanal eller tid på dagen.

Vi har länge strävat mot att skapa en teamkänsla helt utöver det vanliga. Där alla kämpar för varandra oavsett roll. Att produktchefen packar eller att marknadschefen kör truck är inget som någon på Zidcore lyfter på ögonbrynen för. Det märktes att när det gällde som mest och krävdes som mest stod alla upp för varandra och gav verkligen allt, säger Fredric Westerdahl, vd på Zidcore.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se