Golfshoppen Out of Bounds slog 21 miljoner i fjol och växte med cirka 24 procent. Samtidigt sprängde bolaget miljonvallen på resultatsidan, vilket är en ökning med 498 procent.
LÄS ÄVEN: Out of Bounds intar Tyskland på vägen mot 20 miljoner
Företaget grundades 2007 och har idag e-handel i flera länder samt en butik i Mölndal. Out of Bounds har växt till att omfatta ett 20-tal medarbetare och erbjuder dessutom en egenutvecklad kedja av dykning efter golfbollar, tvätt, sortering och logistik.
Nu meddelar bolaget att efterfrågan på Out of Bounds produkter har varit "helt otrolig" under den senaste tiden.
Från en osäker mars till en helomvändning under april och sedan en sommar som inte liknat något tidigare för den svenska golfen, skriver aktören i ett pressmeddelande.
Out of Bounds menar att omsättningen har fördubblats sedan april, jämfört med samma period förra året. Det har gjort att företagets olika avdelningar måste ha täta avstämningar kring inköp, processer och försäljning.
Varje vecka skulle vi behöva fylla på lagret med hundratusen golfbollar. Efterfrågan har ökat drastiskt. Out of Bounds är förvisso vana vid expansion, men vi är också vana vid att kunna planera för den genom beräkningar och marknadsföring, säger Alexander Edsmyr, marknadsansvarig hos Out of Bounds, i ett pressmeddelande.
När plötsligt efterfrågan exploderar blir fokuset mer mot att snabbt och effektivt kunna leverera och tillgodose efterfrågan - samtidigt som vi givetvis vill behålla vår höga kvalitet i varje leverans.
Samtidigt som Out of Bounds jobbar hårt för att kunna möta efterfrågan jobbar man även med en lansering av den nederländska webbplatsen.
Vi har fortfarande en stor del av det som brukar vara högsäsongen framför oss, säger Alexander Edsmyr.