Även i tuffa tider finns det aktörer som lyfter. Hälsoappen Stepler är en en sådan. I en tid då gym helst bör undvikas så hittar folk andra sätt att röra på sig. Exempelvis genom att ta promenader, eller en löptur och det är här Stepler nischat sig.
Appen belönar användarna med poäng för varje steg de tar, poäng de sedan kan spendera i marknadsplatsen på olika produkter, tjänster och upplevelser från Steplers samarbetspartners. I dag har man 7000 unika användare dagligen, 25 000 unika användare totalt, och ser hur siffran bara stiger.
De senaste två veckorna så ser vi en höjning med cirka 20 procent i daglig aktivitet, berättar Semir Hadiahmetagic, en av grundarna, för Ehandel.
Dessutom vill man nu hjälpa de samarbetspartners som finns på plattformen, genom att helt enkelt avsäga sig den andel man tar ut när kunder handlar. Men det tappet är inget som bekymrar dem i dagsläget. Tvärtom är det del i en långsiktig strategi.
Vi är riskkapitalfinansierade och håller på att stänga vår runda. Vi erbjuder e-handlare den här möjligheten, då vi tror att vi kommer bygga en långsiktig god relation med dem. Erbjudandet gäller till maj, sedan får vi ta en dialog med de som valt att gå med.
Nu är förhoppningen att fler ska få upp ögonen för appen och man siktar högt.
Vår korta målbild är att vi skall vara över 100 000 unika användare till 31 augusti, avslutar Semir Hadiahmetagic.