Vad händer om man låter kunden designa ens produkter? Det har NA-KD tagit reda på. Man lät sina följare på Instagram rösta via funktionen ”Stories” på vilka produkter, stilar, färger och namn de gillar mest. Resultatet blev kollektionen YOU med plagg och accessoarer i en neutral färgskala, som även innehåller några av säsongens viktigaste trender.
Priset på plaggen kommer att vara i spannet 240-699 kronor och kollektionen börjar säljas på NA-KD.com den 17 november.
På NA-KD står kunden alltid i fokus för allt vi gör. Så för oss känns det självklart att inkludera vår community i produktutvecklingsprocessen. Att skapa en kollektion tillsammans med våra kunder, baserat på deras feedback, hjälper oss att förstå vad de vill ha och får dem att känna sig mer involverade i varumärket. Så det är en win-win, säger Jarno Vanhatapio, vd och grundare av NA-KD, i ett pressmeddelande.
Dessutom har man gjort fans av varumärket till ansikten för kollektionen. Dessa valdes ut genom en tävling där priset var att bli modell för kampanjplåtningen och på en modevisning som kommer att livesändas.
Sverige representeras av Fahmo Issak, Noelle Englund Hackley och Tahmin Muntaha Chowdhury. ”En grupp kvinnor som verkligen representerar ett modernt Sverige”, skriver NA-KD.