Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

De hyllar Kalles Kaviar med kollektion - fyller 70 i år

"Var en perfekt matchning".
Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

Kalles Kaviar är ett av Sveriges kanske mest älskade varumärken. Totalt klämmer vi i oss över 10 miljoner tuber årligen. Och i år firar det populära smörgåspålägget hela 70 år.

Då slår man på stort och lanserar ett samarbete med Designtorget, som tagit fram en kollektion produkter som en hyllning till Kalles Kaviar.

ANNONS

När Orkla kontaktade oss för att diskutera ett potentiellt samarbete inför Kalles jubileum kände vi direkt att det var en perfekt matchning med Designtorget, säger Emma Klintbo Klingspor, vd på Designtorget, i en kommentar.

Mer konkret har man tagit fram en frukostbricka, ett dryckesundserlägg, en kökshandduk, dricksglas och en tygväska. Samtliga med kaviarinspirerade illustrationer, som skapats av Mathilde Ahlström.

De har förstås också ett kalasmotiv för att uppmärksamma jubileet.

Kalles, med sin folkkära och lekfulla anda, passar utmärkt med vår vision om en marknadsplats som tillgängliggör design och uppmanar till kreativitet, säger Emma Klintbo Klingspor.

Men det slutar inte där. Dessutom har keramikstudion Swedenland ceramics formgivit en vas och muggar, samt en röd handdukshållare som ska symbolisera det röda locket på tuben.

Dela artikeln: