Den danska e-handeln Sofacompany har sakta men säkert intagit vårt avlånga land. De har en svensk nätbutik och showrooms i Göteborg och Stockholm. Nu rapporterar man “en rekordhög tillväxt under 2021” på 70 procent i Sverige, jämfört med samma period i fjol.
Företaget meddelade nyligen att de även fått nya ägare och blivit en del av Jysk-familjen Lars Larsen Group. Sofacompany ska dock drivas vidare som ett självständigt bolag.
"Vi ser stor potential i Malmö"
När affärerna går bra så passar man förstås på att expandera vidare och nu meddelar Sofacompany att man slår upp portarna till ett nytt showroom i Malmö. Butiken kommer att ta plats på Beyond Us på Södra Vallgatan 5.
Vi har under en tid letat efter en lokal med bra läge i Malmö. När vi hittade Beyond Us föll alla pusselbitar på plats, en fin lokal med en urban och modern känsla som även ligger centralt. Vi ser fram emot att välkomna såväl befintliga som nya kunder för att upptäcka våra designade soffor och möbler i butiken för att sedan klicka hem dem via vår hemsida. Vi ser en stor potential i Malmö och kikar därför även efter en mer permanent lösning för vårt showroom, säger Fanny Larsson, Country Manager på på Sofacompany Sverige, i ett pressmeddelande.
Butiken är alltså temporär medan man kikar på andra mer permanenta lösningar. Det hela sägs samtidigt vara ett test av marknaden i södra Sverige.
I samband med att man slår upp ett till showroom i Sverige så lanserar man även en podcast-satsning i vårt avlånga land. E-handelsföretaget inleder nämligen ett samarbete med karriärpodden Off topic. Tillsammans med Afrodite och Apollonia, från Off topic, gör man nu en digital talkshow vid namn New Ways of Working. Det är inte heller bara en podcast utan den finns även i videoform.
Vi ser en extremt stor fördel i att kunna nå ut genom både ljud och rörligt format och på så sätt prata direkt till våra framtida kollegor och kunder. Med två nytänkande profiler som med egna ord kan lyfta varför det vi gör på Sofacompany passar in i framtidens sätt att jobba, finns det stora möjligheter att möta publiken i nya format som ger tillbaka nytta och insikter till den som konsumerar podcasts och sociala medier idag, säger Fanny Larsson.