ANNONS

De dissar engångsskydd - har nu sålt över 10 000 menstrosor

Grundarna Anna Hellström och Linda Stoltzhammar

Säljer numera till hela EU.

ANNONS

I januari förra året kunde vi berätta om nystartade Comfydence. Ett företag och en e-handel som hade som mål att ersätta bindor, trosskydd och tamponger med en ny typ av trosskydd.

Vi är först i Sverige med att lansera denna produkttyp och har utvecklat våra egna modeller som till stor del är sydda i ekologisk bomull, berättade medgrundaren Anna Hellström då.

LÄS ÄVEN: De ska ersätta trosskydd och tamponger – ”dags för revolution”

Den första produkten var alltså en så kallad menstrosa och nu ger Comfydence en statusrapport.

Sedan lansering har Comfydence sålt över 10 000 trosor i Sverige. En siffra som de menar på har ersatt över 2 miljoner bindor, tamponger och trosskydd.

Det enda som hänt på mensmarknaden under de senaste decennierna är att menskoppen lanserats. Men menskopp passar inte alla. Vi tycker det är dags att kvinnor får fler hållbara alternativ att välja på för alla typer av intimläckage, säger medgrundaren Linda Stoltzhammar.

Försäljning sker via den egna webbutiken och under november förra året så utökade man även försäljningen till att omfatta hela EU.

Sedan vi lanserade vår kollektion av trosor med inbyggt skydd har vi fått ett otroligt gensvar. Väldigt många kvinnor har hört av sig och berättat om hur trosorna hjälpt dem på olika sätt och vi är mer övertygade än någonsin att menstrosan kommer att förändra och förbättra mensmarknaden, säger grundarduon.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap