Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

De blev “totalsegrare” i tävlingen: “Levererar starkt”

Representanter från Årets retailföretag tar emot sitt pris
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

"Har slagit all time high vad gäller omsättning och lönsamhet".

ANNONS

I går så delades priserna i detaljhandelstävlingen Market Awards ut. En rad handelsföretag prisades i totalt tio olika kategorier, men ett pris var lite bättre än de andra.

Sist av allt under kvällen utsågs totalsegraren – detaljhandelns nummer ett alla kategorier, skriver Bonnier Business Media i ett pressutkskick.

Det handlar alltså om “detaljhandelns bästa företag” och undersökningen som ligger till grund för priset har tagits fram tillsammans med Center of Retailing vid Handelshögskolan i Stockholm. Man har tittat på en rad parametrar som omsättningstillväxt och lönsamhet, kundnöjdhet, varumärkets styrka och utveckling samt innovationsförmåga och hållbarhetsarbete.

Så vem gick vinnande ur striden? Jo, det blev Synsam som fick ta emot priset Årets retailföretag 2022.

Årets vinnare har utvecklat kundupplevelsen, både när det kommer till personlig service och upplevelsen i butik. Hållbarhetsarbetet har förstärkts genom flera djärva beslut och företaget har tagit stora kliv vad gäller innovation, varumärke och sortiment. Det gedigna arbetet har resulterat i att vår vinnare har slagit all time high vad gäller omsättning och lönsamhet. Juryn kan konstatera att vår vinnare levererar starkt i alla parametrar, går det att läsa i motiveringen.

De övriga vinnarna i tävlingen var:

  • Barn, lek & hobby - Panduro, Malmö
  • Bygghandel - Byggmax, Solna
  • Hemelektronik - Inet, Askim
  • Hus & hem - Ikea, Älmhult
  • Hälsa & skönhet - Lyko, Vansbro
  • Kläder & mode - Lindex, Göteborg
  • Livsmedel - Willys, Göteborg
  • Diversehandel - Rusta, Upplands Väsby
  • Optiker & accessoarer - Synsam, Stockholm
  • Sport & fritid - Arken Zoo, Solna

Dela artikeln: