ANNONS

De blev Årets Fraktbolag - när kunderna fick välja: "Fantastiskt"

Jubel hos Instabox när priset mottogs

Visade var paketskåpet ska stå.

ANNONS

Vem har skött leveranserna bäst i år? Det har konsumenterna fått rösta fram i Prisjakts stora tävling, där årets vassaste aktörer inom olika segment koras. Och nu Sverige, har vi ett resultat.

Vinnare av Årets fraktbolag blir ingen mindre än Instabox. Paketskåpsspecialisten, som även adderat hemleveranser och hunnit gå samman med tidigare konkurrenten Budbee.

VM i fraktupplevelse är avgjord, och i år är det Instabox som tar guld. Konsumenterna hyllar bolaget för deras snabba och smidiga leveranser, men också för att de levererar på helger och har en träffsäker tidsuppskattning. Snabbhet, flexibilitet och träffsäkerhet gör Instabox till värdiga vinnare av Årets fraktbolag 2022, säger Peter Greberg, vd på Prisjakt, i ett uttalande.

Det är första året som det delas ut pris i just den här kategorin, så inte undra på att Instabox var lite extra stolta att få utmärkelsen av konsumenterna.

Det här känns fantastiskt, speciellt eftersom det kommer från konsumenterna själva. Vi är extremt fokuserade på att hela tiden möta konsumenternas behov på flexibilitet, snabbhet och hållbarhet och leverera tjänster som de tycker om och vill använda igen. Vinsten visar att vi gör väldigt mycket rätt, men vi fortsätter givetvis jobba hårt på att göra upplevelsen ännu bättre, säger David Lundqvist, Chief Commercial Officer på Instabox.

Anledningen till att man till slut valt att prisa även fraktbolag och inte bara handlare motiverar Prisjakt på följande vis:

Innovationsgraden bland fraktbolagen har varit hög på senare år, med postboxar, förbättrad tracking, fler fossilfria alternativ och snabba leveranser till dörren. Jag är övertygad om att utvecklingen har gynnat e-handeln i stort. Det känns därför helt rätt att lägga till kategorin Årets fraktbolag i vår tävling, det är vårt sätt att lyfta fraktbolagens viktiga roll i köpresan, säger Peter Greberg.

Nils Lund
nils@ehandel.se