Igår korades en rad vinnare inom handeln på galan Retail Awards. Vi fick bland annat se Årets e-handel delas ut och Årets omniupplevelse, tillsammans med en rad andra priser som Årets butikskedja.
Konkurrensen i handeln är stenhård och du måste förtjäna din kund varje dag. Vinnarna i Retail Awards inspirerar en hel bransch att varje dag ta ett litet steg för att vara bättre än igår. Alla vinnare har visat ett imponerade driv och innovationskraft. Jag är stolt över branschen, säger Karin Johansson, vd på Svensk Handel som är medarrangör till Retail Awards.
Årets e-handel ska enligt Retail Awards visa på “framgångsrik, säker och kundvänlig handel” som förstås “utnyttjar digitala kanalers fulla potential”.
Det företag som tog vinsten har gästat våra nyheter flitigt den senaste tiden och tidigare år vann man även en liknande utmärkelse i PriceRunners tävling. Årets e-handel blev under Retail Awards nätapoteket Meds.
På kort sikt har företaget blivit en nyckelspelare som fortsätter att driva på utvecklingen mot en bättre kundupplevelse i en mycket dynamisk och föränderlig retailsektor. Deras satsning på varumärket gör avtryck på shoppingupplevelsen och ger en snygg, snabb och enkel kundresa från start till köp och leverans, motiverar juryn Årets e-handel.
Alla vinnare i Retail Awards 2021
• Årets e-handel: Meds
• Årets omniupplevelse: Kjell & Company
• Årets butikskedja: Jysk
• Årets butik: Pistill
• Årets arbetsgivare: Ica Kvantum Bollnäs
• Årets retailledare: Johan Sjödin, vd Jysk
• Årets butikssäljare: Helena Stelius, Lindex Väsby centrum
• Årets hållbarhetssatsning: Synsam
• Årets logistiksatsning: Mekonomen