Nu står det klart vilka som prisas på E-star Awards 2021. Fyra priser har delats ut i kategorierna "Årets E-handelsprestation", "Årets E-commerce Manager", "Årets Drivkraft Hållbarhet" och "Årets Digitala Marknadsstjärna".
Vinnaren av det förstnämnda, alltså årets e-handelsprestation, korades av en stjärnspäckad jury bestående av Pernilla Nyrensten, Pingis Hadenius, Kristoffer Väliharju, Fredrik Palm, Sara Öhman, Sanny Malmberg och Ehandels egen vd, Johan Svensson.
Och priset gick till Madelene Törnblom på Maya Delorez, med motiveringen:
Madelene representerar den nya tidens entreprenörer som kommer rita om handeln än en gång. Med oändligt mod och en snabblärande attityd så tar hon sig an utmaningen när hon ser en lucka i marknaden. Madelene har visat att man kan lyckas och är en förebild för alla e-handelsentreprenörer och unga tjejer i synnerhet.
I de övriga tre kategorierna röstades vinnarna fram. I kategorin Årets drivkraft, hållbarhet var bland annat Ehandels chefredaktör Johanna Allhorn nominerad. Men det räckte inte hela vägen fram. Istället stod Gina Tricots hållbarhetschef, Emma Garrote Fredman, som segrare.
För att inte bara i e-commerce, utan även för retail och fashion vara ett ledmotiv mot hur hållbarhet ska bedrivas framåt. Många fantastiska hållbarhetsinitiativ som tar Gina Tricot framåt och inte bara utmanar branschen utan även förändrar och förbättrar vårt sätt att handla kläder. En person som är oerhört prestigelös och sällan får äran för sitt fantastiska arbete, lyder motiveringen.
Årets E-commerce Manager 2021 blev Elnaz Nahani som varit med och tagit fram Xeed. Hon blev det med följande motivering:
Elnaz har, under stor tidspress, varit med och tagit fram ett helt nytt varumärke, XEED, som lanserades i början 2020. Utan någon förkunskap har hon lyckats tillgängliggöra proffsprodukter till konsumenters trädgårdar på ett fantastiskt sätt. Hon har fått gödsel och gräsfrön till att bli något spännande, sexigt och exklusivt, och inte bara framställt det i en tråkig plastsäck som varken ser särskilt lockande ut eller som särskiljer sig från mängden. Hon tar sig an rollen som att det vore hennes eget bolag och hon har ett otroligt driv som smittar av sig på sina kollegor. Under 2021 har hon fortsatt utveckla varumärket och den digitala affären i raketfart. Om det är något hon förtjänar så är det att bli utsedd till årets E-commerce Manager då det är något som hon kan allra bäst!
Sist men inte minst tog Jorge Castro hem titeln som Årets digitala marknadsstjärna. Han är kanske mest känd från ABS Wheels, som han nyligen lämnade för att starta eget.
Growth guru som förtjänar en klapp på axeln efter att ha satt ABS Wheels på kartan. Jorge var en mycket värdefull anställd som lyckades göra magi av bolaget genom att kostnadseffektivt driva över 250 000 besökare till butiken varje månad. Otroligt glad och go kille som kämpar hårt. Han har inga problem med att lära andra och ställer ofta upp och hjälper andra med digital marknadsföring. Jorge är en sann marknadsstjärna. Idag driver Jorge egen Growth Hacking byrå, löd motiveringen.
E-Star Awards har instiftats av E-commerce Recruit och delas ut årligen för att lyfta fram och hylla prestationer inom e-handelsbranschen.