Nära och personlig kontakt med kunderna, affärer som görs upp över telefon eller öga mot öga – och en sajt som lades upp vid millennieskiftet och knappt har uppdaterats sedan dess.
Så kan verkligheten se ut hos många företag som främst riktar sig mot B2B. Men för de som inte hänger med i e-handelns utveckling, och ger kunderna alla alternativ de förväntar sig
idag, kan affärerna bli lidande.
Läs mer om Wasa Kredits betallösning för e-handel inom B2B här!
”Hos våra samarbetspartners ser vi tydligt att försäljningen går upp utanför kontorstid, för det är då som mindre företag har tid att göra inköp. Något som också lockar fler kunder är att ha
flera olika betalningslösningar tillgängliga”, säger Petter Lilia.
Att till exempel låta kunderna betala en vara över 36 månader, istället för i en klumpsumma, har ökat försäljningen hos de som har använt Wasa Kredits betallösning.
Genom att använda finansiering kommer våra samarbetspartners att få fler kunder, eftersom kundernas beslutsväg blir snabbare. Det är lättare att köpa något för 500 000 när man kan dela upp det på en månadskostnad, säger Petter Lilia.
Och det är inte bara konverteringarna online som ökar. Hos Wasa Kredits samarbetspartners började telefonen ringa oftare när de erbjöd finansieringsalternativ i e- handeln.
”Det visar på vikten att erbjuda många olika betalsätt, så att kunden kan få en lösning anpassad just för dem. Steget till en konvertering blir mindre när de inte behöver använda sin likviditet till ett stort inköp. Efter pandemin kommer allt fler företag att vilja ha det här alternativet, så att de står bättre rustade ifall något oförutsett sker”, säger Petter Lilia.
Därför ska ditt företag erbjuda leasing eller hyra i e-handeln. Boka en demo här!