Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Danska e-handlaren vill erövra Sverige: "Det naturliga valet"

Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

Så ska man charma grannarna.

ANNONS

Kids-world, en av Danmarks största barnbutiker på nätet, vill ta sig an den svenska marknaden. Man lanserade redan i april i år och nu pågår arbetet för fullt med att locka de svenska kundernas intresse.

Bakom ligger många timmars arbete av att få alla pusselbitarna på plats; textöversättningar, logistik, marknadsföring och analyser, berättar Rebecka Linnér, assistant content manager hos Kids-world, för Ehandel.

Kids-world säljer allt från barnmode till leksaker, inredning och andra produkter till barn och baby och utöver hemmamarknaden, och nu den svenska, har man även hunnit med att ta sig in i Storbritannien.

Varför valde ni att expandera till just Sverige?

Sverige var det naturliga valet. Vi kan se likheter i köpvanor och kultur, samt att våra varumärken har relevans även för den svenska barnfamiljen. Redan idag har vi över 400 varumärken. Sverige är dessutom ett land som öppnar upp för en större marknad och fler kunder.

"Tittar på fakturalösning"

Det saknas inte barnbutiker på nätet, så det väntas hård konkurrens. Men Kids-world är övertygade om att man har en stor plats att fylla även i Sverige.

Vi vill ge våra kunder den bästa upplevelsen när de shoppar barnprodukter på nätet. För oss är kunden i centrum. Med hjälp av våra kunder kan vi säkra att vi har ett brett sortiment som lockar och som ständigt utökas därefter. Det gör oss konkurrenskraftiga. Det är också det som lett till att vi idag har över 400 märken och 45 000 aktiva produkter, och kan erbjuda allt från kläder, skor till utrustning och inredning. Ett "barnunivers" för hela familjen helt enkelt.

Hur har etableringen gått hittills?

I rätt riktning. För oss är satsningen inkrementell, en satsning som utvecklas med tiden. Taktiken har från start varit att få sidan upp och lansera förbättringar allt eftersom vi får fler kunder in till sidan. Därifrån kan vi företa analyser och lättare identifiera vart vårt fokus och vår investering ska ligga. Just nu har vi till exempel en ambition om att titta närmare på en eventuell fakturalösning, eftersom vi ser att många svenska kunder handlar mot faktura, säger Rebecka Linnér.

Dela artikeln: