Efter att ha drivit ett femtiotal olika webbshoppar, fördelade över olika marknader, tänker Daniel Wellington om. Det ledde nämligen till en kompex intern struktur. Så nu är tiden inne för klockföretaget att samla allt på ett och samma ställe. Valet föll på att migrera samtliga e-handelsbutiker till Shopify.
Vi letar ständigt efter sätt att effektivisera vår verksamhet och har alltid kunden i fokus. Beslutet att migrera till Shopify drevs av plattformens flexibilitet, skalbarhet och robusta funktioner, gör att vi kan möta våra kunders föränderliga behov samtidigt som vi driver affärstillväxt, säger Tianhao Liu, vd på Daniel Wellington.
Plattformsbytet kommer dessutom lagom till ett gäng nylanseringar.
Vi lanserar en rad nya och spännande produkter i år, inklusive samarbeten med både små och stora namn, och här blir Shopify ovärderligt i möjliggörandet att effektivt leverera dessa till vår växande kundbas, säger Tianhao Liu.
Till sin hjälp har man finska Woolman, som är en byrå specialiserad på Shopify och D2C i Europa. Tanken är nu att Daniel Wellington ska kunna lägga betydligt mindre tid på den tekniska lösningen och ägna mer tid åt sin specialitet.
Eftersom kravet på att hantera lösningen är mindre kan Daniel Wellington nu i stället fokusera på att fortsätta utveckla kundrelationen och sina fantastiska produkter, säger Teemu Tolonen, partner på Woolman Oy.