ANNONS

Dagsfärskt innehåll ska inspirera till exklusiva köp

Dagsfärskt innehåll ska inspirera till exklusiva köp

Nathalie Schuterman är känd för att sälja exklusiva kläder från ledande modehus. Butiken med samma namn som ägaren ligger på Birger Jarlsgatan i Stockholm men hon säljer även på nätet sedan flera år. Nu får e-handeln sig ett lyft, både innehålls- och utseendemässigt.

ANNONS

Nathalie Schuterman driver en multi-brand butik med samma namn belägen på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Här erbjuds sedan 15 år ett urval med ett handplockat high end mode från flera av världens främsta designers och ledande modehus, ofta har prislappen en extra nolla eller två.

Till skillnad från många andra inom lyxsegmentet var Natalie tidigt ute med att satsa på nätet. Redan 2008 lanserades den första e-handeln, om det skett tidigare uppdateringar på denna vet vi inte, men nu är det i alla fall dags att få en ny skrud, både på nätet och i mobilen.

Som ett modemagasin

Den nya nätbutiken har utvecklats för att vara tydlig och inspirerande där e-handeln är uppbyggd som ett modemagasin där man arbetar likt en redaktion för att skapa dagsfärskt innehåll. Tanken är också att de digitala butikerna ska reflektera samma känsla som kunderna får i den fysiska butiken.

För en snabb leverans kan kunden även välja att hämta upp paketet själv i butik, samt beställa varor som inte säljs online.

– Det har varit väldigt spännande och den nya butiken är verkligen ett lyft. Den kommer att fungera som en inspirerande plattform för vår syn på mode och jag ser fram emot att hela tiden utveckla nytt innehåll, säger Nathalie Schuterman.

 

Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se