ANNONS

Då öppnar H&M:s nya nätoutlet

Då öppnar H&M:s nya nätoutlet
Mattias Ekberg och Fredrik Svartling

"Kommer att ge kunden en helt ny shoppingupplevelse".

ANNONS

H&M satsar stort på sin e-handelsverksamhet och för en tid sedan kunde vi berätta att företaget skulle komplettera sina nuvarande nätbutiker med en helt ny e-handel. Den har fått namnet Afound och har beskrivits både som en outlet och en digital marknadsplats.

LÄS ÄVEN: H&M ökar e-handelstakten - lanserar digital marknadsplats

Bara ett par veckor till lansering

Hittills har startdatumet varit hemligt, men nu meddelar Afound att de två första fysiska butikerna kommer att öppna i Stockholm och Malmö, den 14 respektive den 16 juni. I samma veva lanseras en svensk e-handel på afound.com.

- Vi ser mycket fram emot att inom kort slå upp dörrarna till våra två första butiker i Stockholm och Malmö, samt online. Vårt team är glada och förväntansfulla över att äntligen få introducera vårt koncept som vi tror kommer att ge kunden en helt ny shoppingupplevelse inom ett spännande segment, säger Fredrik Svartling, Managing Director, Afound, i ett pressmeddelande.

"Ett style and dealhunting paradise"

Ordet outlet för nog för många tankarna till utförsäljning och nedsatta varor. Afounds ambition är dock att bli något mer än en plats där förra säsongens produkter reas ut.

- Idén har varit att skapa en nytänkande marknadsplats inom off price med ett relevant, kurerat och inspirerande erbjudande för kunderna. Vi har lagt ned stort fokus på upplevelsen i både fysisk och digital butik. Vissa skulle kanske kalla oss en outlet medan vår vision är att kunden ska mötas av ett style and dealhunting paradise, säger Mattias Ekberg, Creative Director på Afound.

Senare i år planerar Afound att även öppna fysiska butiker i Göteborg, Skärholmen och Kristianstad.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se