De senaste dagarna har rapporterna om Black Friday-rekord flödat in på redaktionen. Trots ett ökat motstånd bland konsumenterna växte shoppingdagen med råge.
Vi har också fått information om att Cyber Monday inte allas har fallit i glömska bakom Black Friday. Tvärt om ökade dagen mer än sin shoppingjätte till granne.
LÄS ÄVEN: Klart: Cyber Monday ökar mer än Black Friday
Tendensen av en extra stark Cyber Monday märks även av på andra sidan Atlanten, där Amazon meddelar att årets Cyber Monday blev den största försäljningsdagen i bolagets historia. Samtidigt blev Black Friday den starkaste hittills för e-handelsjättens del. Sin vana trogen delger inte Amazon några siffror, men berättar i ett pressmeddelande att man sålt "hundratals miljoner varor" mellan torsdag och måndag.
Vi fokuserar på att göra den här julsäsongen mer bekväm än någonsin för våra kunder, särskilt med tanke på hur kort den kommer att bli. Vi är glada över att kunder fortsätter att komma till Amazon i rekordantal för att upptäcka vad de behöver och vill ha inför ledigheten. Tack till våra kunder och anställda runt om i världen för att de gör den här julhandeln till den bästa hittills, säger Jeff Wilke, vd på Worldwide Consumer på Amazon, i en kommentar.
LÄS ÄVEN: Cyber Monday - den bortglömda readagen?