“Nya kunder, större budgetar samt att branschen växer”, anges som anledning i årsredovisningen.
Influencer marketingbyrån Cure Media hjälper varumärken att matchas med de mest passande influencers via sin egenutvecklade datadrivna plattform. Detta har man gjort sen 2014 och har stadigt ökat sin omsättning. 2020 landade man på 63 miljoner kronor i omsättning, något man var nöjda med trots att man siktat på 70 miljoner. Men 2021 passerade man båda dessa och ökade omsättningen med 62 procent och landade nästan på 104 miljoner.
Det är inte bara omsättningen som ökat. Även vinsten ökade med över 130 procent och blev strax över 20 miljoner kronor, jämfört med 2020 som var nio miljoner.
Under slutet av 2021 ändrades också ägarstrukturen och Cure Media, eller Online Media Sweden AB som bolaget heter i rullorna, blev ett helägt dotterbolag till nystartade Cure Media Bitco AB. Det nya ägarföretaget har grundarna som delägare tillsammans med nya partnern Equip Capital.