ANNONS

Coops e-handel fullbokad i hela landet: "Nivå vi inte sett tidigare"

"Jobbar på att korta alla väntetider".

ANNONS

Vi skrev tidigare om hur såväl MatHem som Mat.se och Willys slet med den enorma efterfrågan i virustider, något som lett till långa väntetider på leverans. Nu har även de allra största stora problem att möta alla beställningar. Hos Coop är det fullbokat de närmsta dagarna för såväl avhämtning i butik som för hemleverans i hela landet.

Det är högt tryck med uppemot en veckas ledtider i Stockholm och ett par dagar i resten av landet, berättar Tariq Belqaid, pressekreterare på Coop, för Ehandel.

Vad gör ni för att lösa detta?

Vi utökar kapaciteten där det är möjligt för att erbjuda fler slottar.

Kommer väntetiderna att kortas i närtid?

Vi jobbar på att korta ner alla väntetider, både när det gäller möjlig leverans samt den tid man behöver vänta för att komma i kontakt med vår kundservice. Trycket är högt och på en nivå som vi inte sett tidigare. Men vi jobbar på för fullt för att säkerställa att vi levererar och erbjuder det värde våra kunder och medlemmar förväntar sig av oss.

LÄS ÄVEN: Varningen: Matjättarna online går på knäna: ”Fullbokade flera dagar”

Nils Lund
nils@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap