Vi skrev tidigare om hur sÄvÀl MatHem som Mat.se och Willys slet med den enorma efterfrÄgan i virustider, nÄgot som lett till lÄnga vÀntetider pÄ leverans. Nu har Àven de allra största stora problem att möta alla bestÀllningar. Hos Coop Àr det fullbokat de nÀrmsta dagarna för sÄvÀl avhÀmtning i butik som för hemleverans i hela landet.
Det Àr högt tryck med uppemot en veckas ledtider i Stockholm och ett par dagar i resten av landet, berÀttar Tariq Belqaid, pressekreterare pÄ Coop, för Ehandel.
Vad gör ni för att lösa detta?
Vi utökar kapaciteten dÀr det Àr möjligt för att erbjuda fler slottar.
Kommer vÀntetiderna att kortas i nÀrtid?
Vi jobbar pÄ att korta ner alla vÀntetider, bÄde nÀr det gÀller möjlig leverans samt den tid man behöver vÀnta för att komma i kontakt med vÄr kundservice. Trycket Àr högt och pÄ en nivÄ som vi inte sett tidigare. Men vi jobbar pÄ för fullt för att sÀkerstÀlla att vi levererar och erbjuder det vÀrde vÄra kunder och medlemmar förvÀntar sig av oss.
LĂS ĂVEN: Varningen: MatjĂ€ttarna online gĂ„r pĂ„ knĂ€na: âFullbokade flera dagarâ