Med kunder som Stadium, Kicks och Indiska har contentbyrÄn Make Your Mark pÄ senare tid tagit ett större kliv in i e-handelns vÀrld. Företaget skapar innehÄll Ät sina kundföretag i form av exempelvis texter, poddar, filmer och material till sociala medier.
För en tid sedan landade Make Your Mark Àven ett kundavtal med Klarna, som contentbyrÄn nu Àr i full fÀrd med att bygga en redaktionell strategi Ät. Dessutom har Make Your Mark fÄtt i uppdrag att utforma poddsatsningar Ät bland annat bilmÀrket Mitsubishi.
"StÄr vÀl förberedda"
De nya avtalen innebÀr att Make Your Mark har fÄtt stÀrka upp pÄ personalsidan, och nu kan bolaget berÀtta om totalt tre nyrekryteringar som alla kommer frÄn mediebranschen.
- Smarta varumÀrken förstÄr att en nyckel till framgÄng i dagens konsumentstyrda landskap Àr kommunikation. Och det Àr just den kommunikationen vi pÄ Make Your Mark tror pÄ. DÀrför Àr det roligt att sÄvÀl duktiga företag som vassa personer vill vara med oss. Med de hÀr rekryteringarna stÄr vi vÀl förberedda inför vÄra nya uppdrag, sÀger Make Your Marks vd Jonas Terning i ett pressmeddelande.
Har bland annat arbetat för AftonbladetÂ
Anna Westman Swantesson har bland annat arbetat för Sveriges Radio och Aftonbladet, och Terese Allert har varit chefredaktör för tidningen Frida. PÄ sin nya arbetsplats fÄr de sÀllskap av Viktor Josefsson, som bland annat haft ledande roller pÄ Transition Magazine och Getty Images.
- Alla tre rekryteringar har en bred och blandad erfarenhet, som kommer vara till stor nytta för vÄra kunder. Det var lÀnge sedan jag sÄg fram emot en höst sÄ hÀr mycket, fortsÀtter Jonas Terning.
Terese Allert och Viktor Josefsson kommer att arbeta med Klarnas redaktionella innehÄll, medan Anna Westman Swantesson i första hand ska utveckla Make Your Marks poddar.