E-handlare som använder sig av Collectors tjänster - eller planerar att börja göra det - kommer nu att få bekanta sig med ett nytt varumärke. Det heter Walley och är en nylansering av företagets affärsområde Payments, där alla e-handelslösningar ingår.
Planen är att bli "ännu mer relevanta och tydliga" för företagets e-handelskunder.
Nu tar Collector ett naturligt nästa steg där vi väljer att särskilja våra betallösningar från bankens övriga tjänster. Efterfrågan har ökat kraftigt de senaste åren, särskilt bland nordiska handlare med verksamhet i flera länder. Med ett nytt varumärke och förbättrade produkter, skapar vi ännu bättre förutsättningar för handlarna att växa, samtidigt som slutkundupplevelsen förstärks. Walley har utvecklats utifrån vad konsumenter vill ha idag och vad de kommer att kräva imorgon, säger Mikael Anstrin, General Manager för Walley, i ett pressmeddelande.
Kopplat till nylanseringen lanseras en uppdaterad version av checkouten. Man lovar också fler nya verktyg för handlarna och en förbättrad upplevelse för konsumenterna.
Walley är fortfarande en del av Collector bank.
Vi ser en stor fördel med att vara en del av Collector där vi kan dra nytta av finansiell styrka och effektiva kreditprocesser. Med ett nytt varumärke och en ökad satsning på innovation och den senaste tekniken kommer vi att kunna stärka vår position ytterligare. Flera av våra handlare är redan live med Walley och vi har fått väldigt positiv respons, säger Mikael Anstrin.