Influencer marketing-plattformen Collabs och influencerbyrån Cube ingår båda i Syncro-koncernen sedan i fjol. För tre veckor sedan lanserade företagen sitt första gemensamma erbjudande, och nu meddelar de att de har vunnit sin första upphandling. Företaget som signats är ljudboksföretaget Storytel Sverige.
Vi är oerhört stolta över att Storytel, efter en noga genomförd urvalsprocess, valt oss som strategisk partner för sin influencer marketing-satsning under 2022. Storytel är på många sätt en drömkund för vår division då deras ambitioner med kommande influencer marketing-satsning, spelar mot hela den bredd Collabs och Cube tillsammans nu under det gemensamma divisionsparaplyet kan erbjuda, säger Fredrik Grufvisare, vd på Collabs, i ett pressmeddelande.
Samarbetsavtalet, som gäller för hela 2022, innehåller "en hög frekvens av samarbeten, nedslag och kampanjer".
Vi är otroligt glada över att nu inleda ett samarbete med Collabs och Cube. Strategisk, kreativ och smart marknadsföring är en stor och viktig del för Storytels positionering på marknaden. I år ser vi fram mot att utveckla Storytels satsning på influencer marketing än mer och i det arbetet kommer vårt nya samarbete med Collabs och Cube vara en viktig del i att nå våra högt satta mål, säger Maria Sörnell, marknadschef på Storytel.
Koncern-vd:n Magnus Winterman är mycket nöjd med samarbetet.
Det är tillfredsställande att se hur väl våra bolag inom divisionen Influencer Marketing funnit varandra och att de nu samarbetar med ett kraftfullt gemensamt marknadserbjudande. Vi är alla väldigt glada över att få välkomna en så fin kund som Storytel till gruppen. Jag ser verkligen positivt på samarbetet och tillväxten i vår influencer marketing-division som tidigt in på året ser ut att överträffa mina förväntningar. Med detta i ryggen är jag än mer övertygad om att vi står inför en otroligt fin tillväxtresa under året.