Saker och ting går uppenbart åt rätt håll och företagets vd är nöjd med prestationen.
Med framgångar brett över bassortimentet och fortsatt tempo i sortimentsförnyelsen nådde vi nya nivåer av försäljning och lönsamhet i det första kvartalet i 2024/2025, säger Kristofer Tonström.
Bolaget presenterar tillväxt i samtliga försäljningskanaler och man har stora förhoppningar på e-handeln.
Parallellt med utvecklingen av butiksnätet fortsätter vi att optimera logistik, sortiment och kundupplevelse i vår digitala butik. Försäljningstillväxten online i kvartalet uppgick till 12 procent, exklusive Spares, och förväntan är fortfarande att e-handeln kommer att växa snabbare än helheten under de kommande åren. Onlineaffären stärks dessutom ytterligare med förvärvet av Spares, där vi sett en bra utveckling under det gångna kvartalet, säger Kristofer Tonström.
Även augusti levererade fina siffror, meddelar Kristofer.
Den organiska försäljningsökningen i augusti var stark på samtliga marknader. Sammantaget ökade den organiska försäljningen med 7 procent i augusti, drivet av tillväxt i samtliga prioriterade produktnischer, vilket ger oss ett bra momentum in i hösten, säger han i en kommentar till delårsrapporten.