I december 2017 köpte Clas Ohlsson in sig MatHem och i dag innehåller i snitt en av tio matkassar från den svenska matbutiken en produkt från Clas Ohlson. Därför testar man nu samma koncept, i samarbete med norska matbutiken Kolonial.no.
Vi blev inspirerade av våra svenska kollegor, säger Stine Trygg-Hauger, vd för Clas Ohlson i Norge.
Tar ytterligare steg
Clas Ohlson har inte varit främmande för olika typer av samarbeten. Man har bland annat hittat gemensamma beröringspunkter med såväl Telenor som Amazon. Och nu har man alltså hittat ett nytt hem, i norska matkassar.
Att vara nära kunden kommer att bli allt viktigare och vi tar nu ytterligare steg för att etablera en unik position på våra nordiska hemmamarknader i termer av tillgänglighet och bekvämlighet för våra kunder. Genom ett nytt samarbete med Kolonial.no, Norges största matbutik på nätet, får vi möjlighet att möta våra norska kunder i nya situationer och erbjuda nya smarta leveransalternativ för våra produkter hela vägen hem till dörren, skriver Clas Ohlsons vd Lotta Lyrå i företagets delårsrapport.