I ett lite annorlunda PR-stunt låter Clas Ohlson kunderna riva den befintliga nätbutiken inför att den nya e-handelsplattformen skall lanseras. De som vill vara med och riva sidan får välja mellan olika verktyg och kan sedan få rabattkuponger beroende på hur mycket man orkar riva.
– Med den här rivningssajten vill vi bygga engagemang inför lanseringen av vår nya e-handel som är vår största satsning på mycket länge. Många av våra kunder är vana att riva ner och bygga upp, men några kilobytes tror jag inte de har jobbat med tidigare på det här sättet. Nu får vi hoppas att besökarna är redo att kavla upp ärmarna och låta släggan vina, säger Catrin Folkesson, e-handelschef på Clas Ohlson.
Vi som är nördiga av oss blir lite besvikna över att det är ett flashscript och inte alls den "riktiga" hemsidan man slår sönder. Det är dock ett välgjort rivningsprojekt och din framgång mäts i MegaByte och hela sidan sägs vara 396 GigaByte.
Statistik efter att du har gått loss på sidan
Vi vet inte vad Clas Ohlson lagrar i sin e-handel men det kan nog vara dags att gå över till en lite mindre och effektivare plattform. Ni finner rivningsprojektet här hos Clas Ohlson.
Källa: market
Relaterade nyheter:
Clas Ohlsons nya E-handel kommer till våren