Det blir jul i år också, trots de tider vi lever i. Då gäller det kanske att förena nytta med nöje för att göra firandet extra säkert. Därför har Clas Ohlson nu, tillsammans med sin reklambyrå King, tagit fram en ansiktsmask som är ett kombinerat munskydd och tomteskägg. Allt för att det enda som ska smitta av sig är julstämningen.
Längtan efter jul är extra stark i år. Samtidigt kommer julen verkligen inte bli som vanligt. Vi ville hitta ett sätt att hylla julen men samtidigt visa att vi inte får glömma bort situationen vi befinner oss i, säger Jesper Stein, Art Director på King, i ett pressmeddelande.
Den något annorlunda tomtemasken säljs nu för 149 kronor i både e-handeln och ute i butikerna. Masken är en CE-märkt medicinteknisk produkt, enligt produktbeskrivningen. Så kanske kan julklappsutdelningen bli ungefär som vanligt. Fast med undantaget att tomten minskar risken för att sprida droppsmitta och kanske hörs lite sämre.
Det här är vårt sätt att illustrera att vissa saker kan vara som vanligt, även om andra inte är det, säger Jesper Stein.