Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Clas Ohlson varnar för Postnord - "välj ett annat leveransalternativ"

Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

Hänger ut logistikjätten efter orderstorm.

ANNONS

Den stora klappjakten är igång och e-handeln är under hårdare press än någonsin. Det märks inte minst hos Clas Ohlson, där vi möts av två skarpa varningar för alla shoppingsugna i webbutiken.

Just nu har vi högt tryck på vårt centrallager, vilket kan innebära leveranstider på 5–10 arbetsdagar. Väljer du ”Hämta i butik” kan du hämta dina produkter efter 30 minuter, i eller utanför din butik. Helt gratis, skriver man ovanför flertalet produkter på hemsidan.

Dessutom varnar kedjan e-handelskunderna för att välja Postnord.

Välj ett annat leveransalternativ för leverans före jul, står det i röda bokstäver under Postnord.

Utöver sin egen Click & Collect-tjänst lyfter man fram både Budbee och Instabox, med vilka det ska gå att beställa senast den 20 december för att få paketen i tid.

Det verkar dock inte röra sig om något särskilt Postnord-problem, trots varningen. När vi kikar in hos andra aktörer har ingen annan flaggat på samma sätt gällande logistikjätten. Istället verkar det härröra till den tidigare varningen om de stora ordervolymerna.

Sista dagen för våra paket är den 21 december, men sen är det förstås bra att vara ute i god tid. Särskilt just nu när så många e-handlar, säger Maria Ibsén på Postnords presstjänst.

Uppdatering: Clas Ohlson har sedan publiceringen förtydligat att felet mycket riktigt inte är ett problem hos Postnord, utan rör deras egna flöden. Det kan du läsa om på länken nedan.

LÄS ÄVEN: Clas Ohlson efter varningen: ”Gäller inte specifikt Postnord”

Dela artikeln: