Vi vet sedan innan att det är en helt ny plattform som gäller och att det förmodligen inte är mycket som kommer att se likadant ut. Detta bekräftar nu Catrin Folkesson. Hon säger även att de inte satsar enbart på e-handeln utan att plattformen är en del av en större multikanalsstrategi. Den nya plattformen skall vara baserad på Hybris enligt tidigare rapporter. En plattform som fokuserar på multikanal.
Clas Ohlson ska tydligen satsa hårt på kundtjänsten i den nya plattformen. En ganska avancerad chatt skall finnas tillgänglig för kunderna. I denna chatt ska även supporten hos Clas Ohlson kunna ta över kundens muspekare och t.ex. visa var man hittar en produkt. De gör en liknelse med att personalen i de fysiska butikerna kan visa kunder var de hittar specifika produkter.
Den nya nätbutiken skall även följa många andra moderna webbutiker med inspirationsinslag och guider. En hel del redaktionellt material skall alltså finnas till hands.
Det ska bli intressant att se Clas Ohlsons nya e-handel som vi nu har ganska höga förväntningar på. I väntan på framtiden kan ni läsa Internetworlds intervju med Catrin eller riva Clas Ohlsons nuvarande nätbutik.
Relaterade nyheter:
Clas Ohlsons nätbutik blir ett rivningsobjekt
Clas Ohlsons nya E-handel kommer till våren